Niedziela, 22 grudnia 2024
Imieniny: Bożena / Franciszka / Zenon

Wersja tekstowa

OGŁOSZENIE O NABORZE PRACOWNIKA NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY (PRACA NA ZASTĘPSTWO)

26.05.2023

OGŁOSZENIE

O NABORZE PRACOWNIKA NA STANOWISKO

ASYSTENTA RODZINY (PRACA NA ZASTĘPSTWO)

 

  1. Nazwa i adres jednostki

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Drzewicy

ul. Stanisława Staszica 22

26-340 Drzewica

 

  1. Określenie stanowiska pracy

Asystent rodziny

 

  1. Rodzaj zatrudnienia

Umowa o pracę na zastępstwo w wymiarze 1/1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy

 

  1. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem

Zgodnie z art.  12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej
(t.j. Dz.U z 2022 r. poz. 447 z późn.zm.) asystentem rodziny może być osoba, która:

1)      posiada:

a)      obywatelstwo polskie,

b)      wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub,

c)      wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,

d)      wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy w dziećmi lub rodziną;

 

Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U z 2011r. Nr 272 poz.1608)

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona;

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

6) posiada stan zdrowia pozwalający na realizowanie powierzonych w ramach umowy zadań.

Ponadto od kandydata na stanowisko asystenta rodziny, w związku z zadaniami które będą mu powierzone oczekuje się znajomości przepisów prawnych oraz cech takich jak:

- wysoka kultura osobista,

- umiejętność podejmowania decyzji,

- zdolność i otwartość na komunikowanie się,

- poczucie odpowiedzialności,

- znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,

- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,

- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

- kreatywność, odporność na stres,

- prawo jazdy kat.B

 

  1.  Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

- wspieranie aktywności społecznej rodzin;

- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;

- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

  1.  Dokumenty, jakie musi złożyć kandydat:

- podpisany własnoręcznie kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (plik do pobrania);

- list motywacyjny,

- podpisany życiorys (CV)

- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kwalifikacje i staż pracy,

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy,

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata, że wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1781)

- podpisane własnoręcznie oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U z 2022 r. poz. 1510 z późn.zm.) przez p.o Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Drzewicy, ul. St. Staszica 22, 26-340 Drzewica w celu przeprowadzenia rekrutacji oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w  Drzewicy, zawierające ponadto stwierdzenie, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach oraz że przyjmuje do wiadomości iż podanie przez niego danych osobowych jest dobrowolne.

Kserokopie dokumentów, które składa  kandydat powinny być przez niego potwierdzone za zgodność z oryginałem.

 

  1. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Termin składania dokumentów: 9 czerwca 2023 r., do godz. 15:00.

Wymagane dokumenty aplikacje należy składać w zamkniętej kopercie z opisem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny,” w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Drzewicy, ul. St.Staszica 22 w godzinach pracy Ośrodka lub przesłać pocztą z dopiskiem „Nabór na stanowisko asystenta rodziny.” Za datę złożenia oferty uważa się datę jej wpływu do MGOPS.

Oferty, które wpłyną do Ośrodka po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane. Kandydaci, których oferty zostaną pozytywnie ocenione pod względem formalnym, zostaną telefonicznie zaproszeni do II etapu (rozmowa kwalifikacyjna). 

 

  1. Dodatkowe informacje

Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy

 

p.o Dyrektora Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Drzewicy

Do pobrania: